Naziv predmeta: Metodička praksa – hospitovanje
Šifra predmeta: 1514508
Status: IP
Broj kredita: 6 (PPM)
Godina studija: V
Trajanje: jedan semestar
Profesorke: dr Ana Jovanović, vanredna profesorka, Ivana Georgijev
Cilj predmeta:
Cilj stručne prakse je sticanje kompetencija iz područja pripreme, organizacije i izvođenja nastave španskog jezika na osnovu neposrednog uvida u nastavni proces i učešća u realizovanju nastave španskog jezika. Studentkije i studenti će biti osposobljeni da prepoznaju, analiziraju i primene različite tehnike nastavnog rada, kao i da ocene uspešnost u primeni osnovnih metodičkih principa. Studentkinje i studenti razvijaju osećaj profesionalne odgovornosti, kao i sposobnost samoprocene nastavničke kompetencije.
Opis predmeta:
Tokom metodičke prakse studentkinje i studenti će steći svoja prva iskustva u radu sa većim brojem osoba u jednom odeljenju (što je jedan od zadatih uslova našeg formalnog obrazovanja), o strategijama koje nastavnica/nastavnik mora primenjivati kako bi adekvatno pristupili svakoj mladoj osobi u datom odeljenju, kao i o odnosu između uzrasta, kognitivnog razvoja ličnih i grupnih interesovanja učenica i učenika i gradiva koje se obrađuje prema nastavnom planu i programu. Studentkinje i studenti će se naći u situaciji da kritički sagledavaju planove i programe, nasatvni materijal, rad nastavnica i nastavnika čije časove pohađaju, odnosno da porede svoja dosadašnja znanja iz oblasti lingvodidaktike sa realnom situacijom u učionici i da dođu do vlastitih pretpostavki i zaključaka o nastavnom procesu.
Metodička praksa podrazumeva hospitovanje u osnovnoj ili srednjoj školi i učešće u nastavi španskog jezika na Katedri za iberijske studije.
Hospitovanje
Tokom hospitovanja, studentkinje i studenti će pratiti nastavu španskog jezika u osnovnoj ili srednjoj školi i realizovati jedan samostalan čas.
Zadaci u okviru hospitovanja:
- Pohađanje 16 časova u osnovnoj ili srednjoj školi po izboru;
- Redovno vođenje dnevnika metodičke prakse;
- Priprema za učestvovanje u nastavi u dogovoru sa profesorkom;
- Učestvovanje u nastavi u dogovoru sa mentorkom ili mentorom;
- Učestvovanje u dopunskoj i/ili dodatnoj nastavi u dogovoru sa mentorkom ili mentorom, kao i učešće u vannastavnim aktivnostima;
- Uvid u nastavnu dokumentaciju (popunjavanje dnevnika, izrada globalnog i operativnog plana, godišnjih i mesečnih planova nastavnika i sl.).
Učešće u nastavi pod mentorstvom
Studentkinje i studenti će biti direktno uključeni u nastavu španskog jezika na fakultetu u okviru predmeta Savremeni španski jezik G1-G8.
Zadaci u okviru nastave pod mentorstvom podrazumevaju sledeće aktivnosti:
Redovno učešće u nastavi na predviđenom predmetu tokom akademske godine (jedan dvočas nedeljno);
Asitencija pri realizaciji aktivnosti na predviđenom predmetu;
Asistencija pri evaluaciji na predviđenom predmetu.
Evaluacija
Hospitovanje: 40%
Redovno prisustvo na časovima u školama i vođenje Dnevnika metodičke prakse: 30%
Priprema i održavanje samostalnog časa: 10%
Učešće u nastavi pod mentorstvom: 60%
Redovni dolasci na časove i učešće u nastavi: 40%
Dnevnik metodičke prakse: 20%
U okviru nastave pod mentorstvom, studenkinja ili student može da izostane sa jednog dvočasa (90 min.) tokom semestra, uz obavezne konsultacije s profesorkom i odgovornim nastavnikom na predmetu.
Bodovna skala:
Ocena |
Značenje ocene |
Broj poena |
10 |
odlična/odličan |
91-100 |
9 |
odlična/odličan |
81-90 |
8 |
vrlo dobra/vrlo dobar |
71-80 |
7 |
dobra/dobar |
61-70 |
6 |
dovoljna/dovoljan |
51-60 |
(5) |
nije položila/nije položio |
do 50 |