Studijski program: JKK
Naziv predmeta: Španski jezik 3 (Predikacija u španskom jeziku)
Status predmeta: OP
Tip predmeta: jednosemestralni (zimski semestar)
Šifra predmeta: 1415023
Broj časova: 2
Broj ESPB bodova: 3
Profesorka: dr Anđelka Pejović


Cilj predmeta:

Prepoznavanje i razumevanje temporalnosti i aspektualnosti u španskom jeziku; pravilna upotreba glagolskih vremena i načina u španskom jeziku.


Ishodi predmeta:

Opšti ishodi – sposobnost analize. Specifični ishodi – poznavanje različitih jezičkih kategorija i mehanizama za kazivanje vremena u španskom jeziku; pravilno i adekvatno iskazivanje vremena u španskom jeziku; poznavanje različitosti glagolskih sistema u srpskom i španskom jeziku i značenjskih nijansi koje te različitosti podrazumevaju.


Sadržaj predmeta:

Osnovni pojmovi o aspektu, vremenu i načinu kao glagolskim i misaonim kategorijama. Upotreba glagolskih vremena; različiti načini izkazivanja vremenskih odnosa u španskom jeziku.


Metode izvođenja nastave:

Interaktivna nastava kroz rad na primerima u kontekstu, analizu obrađenog gradiva na autentičnim materijalima, diskusije.


Način ocenjivanja:

– predispitne obaveze: 50% (učešće 10, glosar 10, test 10)

  • Aktivnosti na platformi Mudl i domaći zadaci: 20%
  • Kolokvijumi (2): 30%

– završni ispit (pismeni): 50%.


NAPOMENA:
Student je u obavezi da ostvari predispitne obaveze kako bi stekao pravo polaganja završnog ispita. Na završnom ispitu neophodno je ostvariti najmanje 51%.


Bodovna skala:

Ocena
Značenje ocene
Broj poena

10

odličan – izuzetan

91-100

9

odličan

81-90

8

vrlo dobar

71-80

7

dobar

61-70

6

dovoljan

51-60

(5)

nije položio

do 50


Literatura
:

1) Markič, Jasmina et al. 2008. El verbo en español: ejercicios prácticos. Ljubljana: Filozofska fakulteta. (izbor)
2) Aragonés, Luis; Palencia, Ramón. 2009. Gramática de uso del español. Teoría y práctica. B1-B2. Madrid: SM. (izbor)
3) Cerrolaza Gili, Óscar; Sacristán Díaz, Enrique. 2010. Libro de ejercicios. Diccionario práctico de gramática. Uso correcto del español. Con + de 800 ejercicios. Madrid: Edelsa. (izbor)
4) Moreno García, Concha. 2001. Curso superior de español. Ejercicios. Notas gramaticales. Textos. Clave de los ejercicios y vocabulario. Madrid: SGEL. (izbor)
5) Coronado González, María Luisa et als.1996. Materia Prima. Madrid: SGEL. (izbor)
6) Odlomci iz književnih tekstova.


Plan rada:

 P L A N    R A D A

 

Nedelja

 

Tematska jedinica

Samostalni rad studenta:
(D): domaći zadaci
i (M): aktivnosti na Mudl platformi

 

1

Glagoli u španskom jeziku: konjugacija, tipologija, nelični glagolski oblici.
Upotreba glagola ser i estar.

 

(D1) Moreno García 2001: Unidad 25, ejercicios a), b).

2

Upotreba sadašnjeg vremena u španskom jeziku.
Izražavanje sadašnjih radnji.

(D2) Mafalda (dopuniti tekst glagolima u sadašnjem vremenu)

 

3, 4

 

Izražavanje prošlih radnji: razlike u upotrebi glagolskih vremena.

(D3) Pronaći odlomak iz književnog teksta (na španskom jeziku) u kome se vidi upotreba prošlih vremena. Sažeto objasniti upotrebu prošlih vremena u tekstu, u pisanoj formi.

 

5

Izražavanje budućih radnji.
Izražavanje verovatnoće.
KOLOKVIJUM  1 – Mudl platforma  (upotreba glagola seriestar;upotreba sadašnjeg i prošlih vremena)

 

(D4) Gramáticadeuso del español: Unidad 63.

 

6

Subjunktiv: oblici i opšta upotreba.
Imperativ.
Upotreba subjunktiva uz glagole koji izražavaju emocije, volju i sl.
Upotreba subjunktiva uz glagole razumevanja, percepcije i sl.

 

(D5) Moreno García 2001: Unidad 12, Unidad 14
(M1) Aktivnosti 1 na Mudl platformi.

 

7

Upotreba subjunktiva u odnosnim rečenicama.  
Upotreba subjunktiva u vremenskim rečenicama.

(D6) Moreno García 2001: Unidad 15

 

8

Upotreba subjunktiva u dopusnim i uzročnim rečenicama.
KOLOKVIJUM 2 – Mudl platforma  (upotreba futura i kondicionala (prostih i složenih); oblici subjunktiva; upotreba imperativa)

(D7) Moreno García 2001: Unidad 20

9

Upotreba subjunktiva u finalnim rečenicama. 
Ostale upotrebe subjunktiva.

(D8) Napisati rečenice prema određenom modelu.  

10

Upotreba kondicionalnih rečenica.

(D9) Moreno García 2001: Unidad 19
(M2) Aktivnosti 2 na Mudl platformi.

11

Nelični glagolski oblici.
Glagolske perifraze.

(D10) Moreno García 2001: Unidad 33

12

Indirektni govor.
Obnavljanje gradiva i priprema za završni ispit.

Vežbe na Mudl platformi.
Priprema za završni ispit.