Studijski program: JKK
Naziv predmeta: Španski jezik 3 (Predikacija u španskom jeziku)
Status predmeta: OP
Tip predmeta: jednosemestralni (zimski semestar)
Šifra predmeta: 1415023
Broj časova: 2
Broj ESPB bodova: 3
Profesorka: dr Anđelka Pejović
Cilj predmeta:
Prepoznavanje i razumevanje temporalnosti i aspektualnosti u španskom jeziku; pravilna upotreba glagolskih vremena i načina u španskom jeziku.
Ishodi predmeta:
Opšti ishodi – sposobnost analize. Specifični ishodi – poznavanje različitih jezičkih kategorija i mehanizama za kazivanje vremena u španskom jeziku; pravilno i adekvatno iskazivanje vremena u španskom jeziku; poznavanje različitosti glagolskih sistema u srpskom i španskom jeziku i značenjskih nijansi koje te različitosti podrazumevaju.
Sadržaj predmeta:
Osnovni pojmovi o aspektu, vremenu i načinu kao glagolskim i misaonim kategorijama. Upotreba glagolskih vremena; različiti načini izkazivanja vremenskih odnosa u španskom jeziku.
Metode izvođenja nastave:
Interaktivna nastava kroz rad na primerima u kontekstu, analizu obrađenog gradiva na autentičnim materijalima, diskusije.
Način ocenjivanja:
– predispitne obaveze: 50% (učešće 10, glosar 10, test 10)
- Aktivnosti na platformi Mudl i domaći zadaci: 20%
- Kolokvijumi (2): 30%
– završni ispit (pismeni): 50%.
NAPOMENA: Student je u obavezi da ostvari predispitne obaveze kako bi stekao pravo polaganja završnog ispita. Na završnom ispitu neophodno je ostvariti najmanje 51%.
Bodovna skala:
10 |
odličan – izuzetan |
91-100 |
9 |
odličan |
81-90 |
8 |
vrlo dobar |
71-80 |
7 |
dobar |
61-70 |
6 |
dovoljan |
51-60 |
(5) |
nije položio |
do 50 |
Literatura:
1) Markič, Jasmina et al. 2008. El verbo en español: ejercicios prácticos. Ljubljana: Filozofska fakulteta. (izbor)
2) Aragonés, Luis; Palencia, Ramón. 2009. Gramática de uso del español. Teoría y práctica. B1-B2. Madrid: SM. (izbor)
3) Cerrolaza Gili, Óscar; Sacristán Díaz, Enrique. 2010. Libro de ejercicios. Diccionario práctico de gramática. Uso correcto del español. Con + de 800 ejercicios. Madrid: Edelsa. (izbor)
4) Moreno García, Concha. 2001. Curso superior de español. Ejercicios. Notas gramaticales. Textos. Clave de los ejercicios y vocabulario. Madrid: SGEL. (izbor)
5) Coronado González, María Luisa et als.1996. Materia Prima. Madrid: SGEL. (izbor)
6) Odlomci iz književnih tekstova.
Plan rada:
P L A N R A D A |
||
Nedelja |
Tematska jedinica |
Samostalni rad studenta: |
1 |
Glagoli u španskom jeziku: konjugacija, tipologija, nelični glagolski oblici. |
(D1) Moreno García 2001: Unidad 25, ejercicios a), b). |
2 |
Upotreba sadašnjeg vremena u španskom jeziku. |
(D2) Mafalda (dopuniti tekst glagolima u sadašnjem vremenu) |
3, 4 |
Izražavanje prošlih radnji: razlike u upotrebi glagolskih vremena. |
(D3) Pronaći odlomak iz književnog teksta (na španskom jeziku) u kome se vidi upotreba prošlih vremena. Sažeto objasniti upotrebu prošlih vremena u tekstu, u pisanoj formi. |
5 |
Izražavanje budućih radnji. |
(D4) Gramáticadeuso del español: Unidad 63. |
6 |
Subjunktiv: oblici i opšta upotreba. |
(D5) Moreno García 2001: Unidad 12, Unidad 14 |
7 |
Upotreba subjunktiva u odnosnim rečenicama. |
(D6) Moreno García 2001: Unidad 15 |
8 |
Upotreba subjunktiva u dopusnim i uzročnim rečenicama. |
(D7) Moreno García 2001: Unidad 20 |
9 |
Upotreba subjunktiva u finalnim rečenicama. |
(D8) Napisati rečenice prema određenom modelu. |
10 |
Upotreba kondicionalnih rečenica. |
(D9) Moreno García 2001: Unidad 19 |
11 |
Nelični glagolski oblici. |
(D10) Moreno García 2001: Unidad 33 |
12 |
Indirektni govor. |
Vežbe na Mudl platformi. |