Naziv predmeta: Metodička praksa: hospitovanje
Šifra predmeta: 0950002
Status: IP
Broj kredita: 12 (6 PPM kredita)
Godina studija: V
Trajanje: jedan semestar
Profesorke: dr Jelena Filipović, Ivana Georgijev
Opis predmeta:
U okviru ovog predmeta studentkinjama i studentima omogućava se da se obuče i pripreme za budući posao nastavnice/nastavnika španskog jezika u osnovnim ili srednjim školama. Prisustvovaće nastavi u školi po izboru tokom 16 časova, od kojih će poslednji čas održati samostalno. Pored toga, tokom prolećnog semestra imaće priliku da kroz individualne i grupne konsultacije sa koordinatorkom prakse, predmetnom profesorkom, kao i sa profesorkama i profesorima španskog jezika iz škola u kojima hospituju nauče kako najbolje organizovati i planirati nastavu na godišnjem i mesečnom nivou, kao i za svaki pojedinačni čas; biće upućeni u dodatne obaveze nastavnika u školi (pisanje planova, popunjavanje dnevnika rada i ostale pedagoške dokumentacije); dobiće informacije i praktična uputstva o organizovanju dodatne i dopunske nastave i pripremi učenika za takmičenje iz španskog jezika.
Na kraju semestra studentkinje i studenti predaju dnevnik metodičke prakse koji se prema unapred određenim uputstvima mora voditi tokom čitavog procesa pohađanja ovog predmeta.
Važno je istaći da će tokom metodičke prakse studentkinje i studenti steći svoja prva iskustva o radu sa velikim brojem mladih osoba u jednom odeljenju (što je jedan od zadatih uslova našeg formalnog obrazovanja), o strategijama koje nastavnica/nastavnik mora primenjivati kako bi adekvatno pristupili svakoj mladoj osobi u datom odeljenju, kao i odnosu između uzrasta, kognitivnog razvoja ličnih i grupnih interesovanja učenica i učenika i gradiva koje se obrađuje prema nastavnom programu i planu. Studentkinje i studenti će se naći u situaciji da kritički sagledavaju planove i programe za određeni razred, udžbenike u upotrebi, rad nastavnica i nastavnika čije časove pohađaju, odnosno da porede svoja dosadašnja znanja iz oblasti didaktike stranih jezika sa realnom situacijom u učionici i da dođu do vlastitih pretpostavki i zaključaka o nastavnom procesu.
Raspodela ocene:
Redovno prisustvo na časovima u školama: 10%
Priprema i održavanje samostalnog časa: 30%
Dnevnik metodičke prakse: 60%
Ukupno: 100%
Bodovna skala:
Ocena |
Značenje ocene |
Broj poena |
10 |
odlična/odličan |
91-100 |
9 |
odlična/odličan |
81-90 |
8 |
vrlo dobra/vrlo dobar |
71-80 |
7 |
dobra/dobar |
61-70 |
6 |
dovoljna/dovoljan |
51-60 |
(5) |
nije položila/nije položio |
do 50 |