Naziv predmeta: Primenjena lingvistika i nastava španskog jezika 1
Tip predmeta: IP
Godina studija: IV
Semestar: 7.
Broj ESPB bodova: 3
Šifra: 0915807
Grupa predmeta:
TM
Profesorka: dr Ana Jovanović
Saradnica: Ivana Georgijev
Cilj predmeta:
U okviru ovog predmeta studenti će razviti osnovna teorijska znanja o pristupima i metodima u nastavi stranih jezika, s fokusom na pregled najuticajnijih metoda kroz istoriju i na osnovne postavke savremenog pristupa nastavi stranih jezika.
Literatura:
- Consejo de Europa. 2002. Marco de Referencia europeo para el aprendizaje, la enseñanza y la evaluación de lenguas. Madrid: Instituto Cervantes. / Council of Europe. 2001. Common European Framework for Languages: learning, teaching assessment. Cambridge University Press.
- Durbaba, Olivera. 2011. Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika. Beograd: Zavod za udžbenike.
- Larsen-Freeman, Diane. 2000. Techiniques and principles in language teaching. Oxford: Oxford University Press.
- Richards, Jack C. & Theodore S. Rodgers. 2001. Enfoques y métodos en la enseñanza de lenguas. Madrid: Cambridge University Press.
- Sánchez, Aquilino. 1997. Los métodos en la enseñanza de idiomas. Madrid: SGEL.
- Savić, Jelena M. 1996. „Komunikativna kompetencija u nastavi stranih jezika“, Glossa: II (1): 27-34.
- Vučo, Julijana. 2009. Kako se učio jezik. Pogled u istriju glotodidaktike od prapočetka do Drugog svetskog rata. Beograd: Filološki fakultet.
Evaluacija:
Učešće, testovi i zadaci: 40%
Seminarski rad: 20%
Završni ispit: 40%
Ukupno: 100%
Bodovna skala:
PUNTOS |
CALIFICACIÓN |
NOTA FINAL |
91-100 |
EXCELENTE |
10 |
81-90 |
SOBRESALIENTE |
9 |
71-80 |
NOTABLE |
8 |
61-70 |
BIEN |
7 |
51-60 |
APROBADO |
6 |
0-50 |
NO APROBADO |
5 |
Učešće, testovi i zadaci:
Studentkinje i studenti imaju obavezu da dolaze pripremljeni na čas kako bi mogli aktivno da učestvuju u diskusiji i zadacima. Osim učešća na aktivnostima časa, očekuje se i redovan doprinos na forumu. (10 poena)
Studentkinje i studenti će raditi dva testa tokom semestra čiji je cilj provera razumevanja osnovnih pojmova i fenomena uvedenih tokom kursa. (10 poena)
Studentkinje i studenti će u grupama od dvoje ili troje pripremiti četiri zadatka u skladu sa metodima koji se obrađuju predviđenim nastavnim jedinicama. Sinopsis koji se predaje u pisanoj formi u predviđenom terminu treba da sadrži kratak opis aktivnosti, ciljnu grupu kojoj je namenjena (uzrast, nivo kompetencija, itd.), cilj i ishode implementacije date aktivnosti. Podstiče se predstavljanje aktivnosti na jeziku koji nije španski(engleski, francuski, holandski, kineski, portugalski, katalonski, itd.). (20 poena)
Seminarski rad:
Do 7 autorskih kucanih strana (12.600 slovnih znakova sa razmakom) sa odgovarajućom bibliografijom na temu iz primenjene lingvistike u dogovoru sa nastavnikom. Rad se priprema i piše u skladu sa Priručnikom iz akademskog pisanja koji se nalazi u biblioteci i na sajtu Katedre. (20 poena)
Završni ispit:
Polaže se pismeno na španskom jeziku. (40 poena)
SADRŽAJ:
Terminologija:
Metodika nastave i Primenjena lingvistika
Pristup, metod, tehnika
Maternji jezik, ciljni jezik, strani jezik, prvi jezik, drugi jezik, nasledni jezik
Kompetencija/Performansa
Jezičke veštine
Komunikativna kompetencija
Usvajanje/Učenje
Međujezik
Transferencija
Nastavne jedinice:
Konverzacijska i gramatička tradicija u nastavi stranih jezika
Gramatičko-prevodni metod
Inovacije u nastavi stranih jezika u 19. veku i reformistički pokret
Direktni metod
Audiolingvalni metod
Humanistički metodi (TPR, Učenje jezika u zajednici, Sugestopedija, Nemi način)
Prirodni pristup
Komunikativna nastava
Učenje jezika kroz zadatke
CLIL
Kooperativno učenje jezika
NAPOMENA: